Coaching to pomoc i kierowanie rozwojem umiejętności oraz kompetencji osoby w określonej dziedzinie. Jej istotnym elementem jest partnerska relacja i wzajemne zaufanie miedzy osobistym trenerem a osobą. Zasadniczym zadaniem coachingu jest wsparcie osoby objętej coachingiem w osiągnięciu przez nią określonych celów.
Coaching dotyczy rozwoju i wykraczania ponad poziom, na jakim się obecnie znajdujemy. Coaching to jedno z narzędzi, które można wykorzystać, aby pomóc innym się rozwijać.
Coaching jest procesem interaktywnym, za pomocą którego menedżerowie i kierownicy pragną osiągnąć jeden z dwóch celów: rozwinąć zdolności pracowników lub rozwiązać problemy, związane z generowaniem określonych wyników.
Efektywny coaching prowadzi do poprawy działania; jego celem jest pomoc w przełożeniu wiedzy danej osoby na jej funkcjonowanie.
Przykładowe obszary coachingu:
-
argumentacja i wywieranie wpływu
-
kompetencje menedżerskie – przywództwo sytuacyjne, zarządzanie zespołem,
-
budowanie relacji z klientem
-
organizacja własnej pracy handlowca
-
style zachowań
Prowadzimy:
-
coaching menedżerski
-
on the job training (polega na kształtowaniu zachowań i umiejętności podwładnego bezpośrednio w jego miejscu pracy)